Torsdag den 20. marts var vi på virksomhedsbesøg hos
DermaPharm.
Vi startede formiddagen med en kop kaffe som blev drukket
i deres kantine, med en fantastisk udsigt udover motorvejen, mens vores
rundviser Jim Kjær fortalte om virksomheden.
Noget man lagde mærke til, var hans T-shirt,
hvor der bagpå stod – nysgerrig. Dette forklarede han var et af virksomhedens
fem værdier. Alle ansatte bar T-shirts med et værdi -ord på.
Jim fortalte om virksomheden og dens udvikling igennem de
sidste 35 år. Fra en lille virksomhed til i dag med 65
ansatte. I 2011 blev DermaPharm nomineret til Østjyllands Bedste
Arbejdsplads. Gennemsnitalderen på medarbejderne ligger på ca. 45 år og mange
af de ansatte har været ansat i både 10, 15 og 20 år.
I 2006 lancerede
DermaPharm virksomhedens eget brand Derma, den første hudplejeserie, der
opnåede både Svanemærket og Astma-Allergi Danmarks mærke, og
senest den økologiske Ecocert-certificering, serien indeholder hverken
parfumer, parabener eller farvestoffer. De bestræber sig på at alle produkter
er så skånsomme og miljøvenlige som muligt. Deres plejeprodukter sælges både i
Danmark men også i udlandet.

Efter kaffen og det meget interessante ”foredrag” fik vi
en rundvisning på fabrikken. Som bestemt ikke er lille! Vi startede med lageret
som var godt fyldt op med råvarer til produktionen. Dernæst kom vi ind i
blanderiet, hvor der var ansat mejerister der ved
hjælp af trucks og kæmpe beholdere, blandede
alle de forskellige produkter. Videre ind til produktionen, med et smugkig ud
til vaskeriet. En kæmpe hal hvor der stod forskellige slags ophælds maskiner
flere steder. Og endnu engang var der lagt vægt på deres værdier, denne gang i
form af et kæmpe banner. Inden vi endte hvor vi startede, gik vi igennem
færdigvare lageret hvor man ligesom i produktionen måtte se os godt for da der
kørte en dame rundt med på en palleløfter i en vældig fart……
Endnu engang deres værdier på et kæmpe banner!
Til sidst gik vi tilbage til kantinen og sluttede dagen
af med spørgsmål og lige en kop kaffe mere.
|